reklama

Ahoj a dovidenia

Závisť. Od čias Kaina a Ábela sa jej my, ľudia, akosi nevieme vzdať. Vždy sa nájde niečo, čo má ten druhý lepšie ako my. A prečo sa mu tak darí? Prečo jemu áno a mne nie? To je raz tak - niekomu je dané celý život sa pretrápiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V živote človek stretne obrovské množstvo ľudí. Sloboda človeka znamená aj jeho slobodné rozhodnutie vybrať si, koho do svojho života pustí viackrát. S kým sa zblíži, s kým si porozumie, komu dôveruje, komu venuje svoj čas. Šťastie majú tí, čo stretnú ľudí nefalšovaných, spontánnych, natoľko úprimných, že vás už po rokoch ničím neprekvapia. A rovnako aj tí, ktorí majú na takýchto ľudí čuch.

A potom sme tu my. Ľudia takí, čo veria na skutočných priateľov. Že v najlepšej vôli sa ľuďom otvoria. Delia sa o strasti života. Sú ochotní podať pomocnú ruku. Neberú to ako samozrejmosť, ale dúfajú, že aj pre nich príde pomocná ruka v čase núdze. A, bohužiaľ, častokrát padnú na ústa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Máš problémy také, o akých sa mne ani nesníva? Paráda, si na tom horšie ako ja. Som na tom lepšie ako Ty. Poď, budeme kamoši. Podarilo sa Ti v živote niečo, čo sa mne dlhodobo nedarí? Prečo Tebe a mne nie? Vieš čo? Nechcem s Tebou nič mať. Nemám teraz čas, nemôžem, nechce sa mi, nedá sa, nejde to. Daj mi pokoj a pomôž si sám.

Tak sa teraz ja pýtam. Prečo? Prečo sa tváriš, že Ti na mne záleží? Prečo ma necháš slepo Ti dôverovať? Prečo Ťa trápi môj úspech? Prečo vidíš len tie malé svetlé momenty v mojom živote?

Prečo? Lebo Ťa škrie, že ja mám v živote niečo, čo Ty, bohužiaľ, zatiaľ nemáš. Vidíš, čo mi život nadelil, ale nevidíš to, čo mi vzal. Vidíš len to, že sa smejem, ale nevidíš, že sa aj trápim. Chýba Ti k šťastiu presne to, čo bolo dané mne a to Ti vadí. Že v niečom nemáš navrch. Ale uvedomuješ si, že ja za to nemôžem? Že to nie je moja vina? Napadlo Ti, že možno Tvoj dôvod na závisť voči mne je to jediné, čo mňa medzi tou kopou problémov drží nad vodou?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie. Lebo ma nepoznáš. Lebo ma počúvaš, ale nevnímaš. Lebo vidíš len seba. Lebo nie si môj priateľ.

Ak slobodou bola voľba mať Ťa vo svojom živote, teraz viem, že oslobodením bude pravý opak.

Preto vravím dosť. Dosť pretvárkam, dosť hrám, dosť divadielku. Dosť nášmu priateľstvu.

Nehnevám sa na Teba. Neprajem Ti nič zlé. Nechcem nič z toho, čo máš Ty. Ale nechcem byť viac z Teba sklamaná. Prajem Ti, aby si mal po boku lepších priateľov, akým si Ty sám.

Mária Mačalová

Mária Mačalová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa riadiť heslom: Buď milý, aj keď máš zlý deň. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu